lördag, augusti 16, 2008

Ledig lördag

Idag har jag...

...köpt en grön fleecefilt till vardagsrummet.

...köpt billig paprika och fryst in.

... lagat byxor som jag ska ha på begravningen i veckan. Vilken tur jag fick se att sömmen börjat släppa! (Fast å andra sidan hade kanske en fröken med sprucken byxbak kunnat lätta upp stämningen en aning. ;-)

...plockat bort vissna blommor ute på balkongen. Det var välbehövligt eftersom jag försummat växterna där på sista tiden.

...plockat bort övermogna, svartfläckiga krusbär så att de inte ska ramla ner på grannens uteplats. Sorgligt att det inte gick att ära bären i år. (Är det förresten någon som vet vilken sjuka som drabbat mitt kära krusbärsträd i år? Tidigare i somras såg jag fullt med vad som såg ut som små vita flygfän på busken.)

Och nu ska jag försöka ge mig på att sticka en blomma!

3 kommentarer:

Stickorren sa...

Det tror jag att du lyckas riktigt bra med, att sticka en blomma alltså!

Anonym sa...

Vilken härlig dag du verkar ha haft, och gjort massa nyttigt.

Anonym sa...

Hur går det med blommstickadet? du klarar det galant. Jag har skickat mina till Maria. Det var en helt ny utmaning för mig att sticka blommor.