lördag, augusti 23, 2008

Överlevnadskit för förskolefröknar

Två och en halv vecka klarade jag mig den här gången. Ni som har småbarn, eller ofta träffar sådana vet att "dagisförkylningar" inte alltid är att leka med. Här är mitt överlevnadskit:

Diverse medikamenter, en ny sockstickning och så mina Kool aid-sockor som värmer på mer än ett sätt, eftersom jag färgade garnet tillsammans med min saknade vän E.

Om man som jag har svårt att ta nässpray (även en liten dos för barn i åldern 2-7 år gör riktigt ont) kan jag rekommendera Olbas inhalator som finns på Apoteket. Den ger iaf en tillfällig lättnad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig!!! Dagisförkylningar kan vara envisa som bara den.

Inger sa...

Hoppas den här kuren hjälper,krya på dig?Du får en kram över nätet så länge. KRAM

Anonym sa...

Krya på dig fröken! Nä, dagisförkylningar är ena riktiga elakingar.Dessutom tycks dom anfalla från alla håll,så det går inte att värja sig.

Désirée sa...

oj!
hoppas på snabb tillfriskning
du saknades idag