söndag, augusti 24, 2008

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Sanna så här kommer mina svar:

Fem saker som finns på min att göra lista idag:
1. Gå ut med sorterade sopor.
2. Vattna blommorna.
3. Se klart filmen jag började på igår.
4. Tänka ut något att göra på morgondagens samling.
5. Laga och äta någon form av mat.

Vad gjorde jag för 10 år sedan?
Få se nu. Det var slutet av augusti 1998. Då skulle jag precis börja sista terminen av min lärarutbildning, skrev på mitt examensarbete, och roade mig med att delta i en massa internettävlingar. (Ja, det var via modem. Och ja, internet kallades fortfarande "det världsomspännande datornätverket internet" när det omnämdes i nyheter och liknande.)

Ställen jag bott på.
1. Hemhemma i nordöstra Småland.
2. Linköping. 1:a med kokvrå i lägenheten och dusch i källaren.
3. Linköping. 2:a i andra hand.
4. Linköping. 3:a över garageport.
5. Linköping. Liten 2:a med presentpappret i källaren. (Det var ont om förvaringsutrymmen och en normallång presenpappersrulle fick inte plats någonstans. Min mor bar resolut ner mina presentpapper till källarförrådet.)

Fem saker jag skulle göra om jag vore biljonär?
1. Flytta till fint hus på landet med stor trädgård, dedikerat garnrum och ett rejält garage.
2. Ordna en årlig stickhappening och bjuda på kurser, god mat och garnlotteri.
3. Resa/flytta utomlands på vintern och bjuda med mig släkt och vänner.
4. Skaffa barn - egna eller andras - dvs ägna min tid åt några få.
5. Skänka pengar till någon form av välgörande ändamål samt se till att mina närmaste vänner kunde arbeta mindre och ägna sig mer åt sådant de mår bra av.

Regler:
Svara på alla frågor.Välj ut 6 personer och utmana dem i deras bloggar! Meddela personen du blev utmanad av när du genomfört. Lycka till!

Jag är lite busig och låter bli att följa reglerna. Den som känner sig manad får själv anta utmaningen och publicera svaren på sin blogg. Kommentera gärna här sedan så jag vet vart jag ska spana!

Inga kommentarer: