lördag, augusti 23, 2008

Långsam lördag

Idag har jag inte hållit så högt tempo. Jag har sovit lite, läst ut en bra bok,

druckit ingefärste,

ätit mat med mycket vitlök i,

och så till sist sytt ihop de små hålen under ärmarna på tröjan (jag saknade inte vare sig blocknings- eller monteringsmomentet alls ;-)), samt fäst trådar.

Monstret är besegrat och nedlagt! Nu väntar jag bara på att sambon ska komma hem och prova! Jag vill förresten klargöra att tröjmonstret inte var någon hemsk stickning, utan det var helt enkelt STORLEKEN och tyngden på den som gjorde den lite bökig mot slutet. Det, och så att garnet är otvinnat, ganska tjockt och entrådigt, vilket inte riktigt passade mina Denisestickor. Jag har aldrig förut varit med om att garn hakar upp sig i stickskarvarna, men den här gången gjorde det faktiskt det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tröjan ser fin ut, så sambon blir nog glad när han kommer hem.Läcker mat du tillagat!

Sanna T Sköld sa...

Hej! Du har fått en utmaning på min blogg. Hoppas du vill svara. Och att du inte blivit utmanad redan.