onsdag, juli 19, 2006

Bord från Birger och rör med hål i


I dag skiner solen, men jag har suttit hemma och väntat på leveransen av ett stort paket som visade komma från BordBirger. Undrar inte ni också vem han är, denne Birger?! Nåväl, via EM har det i alla fall alldeles nyss kommit hit. Vårt nya soffbord!

Medan jag väntade hann jag baka en snabblimpa, provsmaka krusbären på balkongen

(de är nästan mogna nu) och sticka lite på mitt rör. Jag lyckades efter lite klurande tillverka hålet som syns till vänster på röret.

Maska av var ju inga problem, men däremot satt jag en stund och såg dum ut stirrandes på min enda fria garnände när det var dags att lägga upp nya maskor mitt i varvet. Jag gissar att det finns fler sätt att göra det, men jag kom till sist fram till att jag kunde använda "knitting on-tekniken" om jag vände på steken och lade upp från avigsidan.

Tack snälla E och Stickorren för tips och tröst ang. mina synliga "skarvar" på rörstickningen. Jag hoppas att de blir mindre synliga så smpningom då. Annars har jag lösa planer på dekorationer som jag kan placera ut på lämpliga ställen. Nu kan ni nog förresten gissa vad det hela ska bli...

Puh. Det är varmt. Jag vill leka säl. Ska försöka övertala sambon att vi ska åka och ta ett kvällsdopp innan vi monterar bord.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha! Jag kommer från Bodafors, och vet precis var BordBirger ligger någonstans. Jag tror min mamma har haft Bord-Birgers barn i franska.

Fröken Fräken sa...

Oj!! Spännande! Om du träffar på Birger himself kan du väl hälsa honom att han borde göra hålen i sina bord tillräckligt stora för det som ska passas in. Det är så jobbigt att fila upp dem till rätt storlek...