tisdag, juli 11, 2006

Linnet...

Ja, jag vet att jag är tjatig. Det är det där linnet igen. Har virkat runt ärmhålen idag. Tyckte det gick förvånansvärt bra, och såg ganska jämnt ut. Var vid gott mod. Sedan provade jag linnet på. Tjena.

Det såg inte klokt ut. Ärmhålen blev liksom utstående och buckliga. Kan inte förklara riktigt, men jag kan konstatera att jag inte riktigt förstår det där med hur man ska virka kanterna. Virkningen blir ju stel, stickningen är elastisk. Har provat att virka olika hårt, men fattar ändå inte hur det någonsin ska kunna bli bra. Jag måste göra något fel.

Har repat upp det jag virkade nyss. Ärmhålen blir konstiga utan kant också. Jag är så less på hela projektet. Just nu testar jag om man kan använda linnet som väst istället... ;-)


Nä. Blä. Måste nog sätta igång en ny stickning meddetsamma, så jag blir på bättre humör! Frågan är bara vad det ska bli. En väska kanske?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hörrö! Jag tycker att det är ett jättefint väst-linne du har gjort!

Tack vara dej har jag heller ingen gammal nässprey i min rygga mera. Men två stickningar. Ska mot "Fjollträsk" och där finns det ju många stället att knit-in-public på. Och så STHLMknitters ikväll.

Ses torsdag va?

Kram!

Désirée sa...

På kortet ser det väldigt bra ut, men jag kan förstå om du är besviken.
Kan bara trösta dig med att mitt linneprojekt är lika kaotiskt: det är stort som en säck och jag ser gravid/för mycket pizza ut i det. Synd, för att garnet var påkostat Rowan och jag stickade en väldigt snygg mörklila bård som blev riktigt läcker...om det nu var min storlek!

Kattmamman sa...

Jag tycker också den är fin, både som väst och linne. Nu förtjänar du ett riktigt lättstickat projekt tycker jag.

Kram