tisdag, juli 04, 2006

Linne och garnköp



Blockning av linne pågår. Som ni ser har även jag varit på en tur till Biltema för att skaffa blockningsunderlag. Perfekt!

Garnstumparna som syns på bilden är det enda jag har kvar av garnet, och de kommer inte räcka till att sy ihop delarna, samt till att virka två gånger runt alla öppningar.

Jag har iaf äntligen fått hem "The Ultimate Knitting Book" som jag beställde från Amazon för flera månader sedan. Till sist gav jag upp och avbokade den, och beställde den från Adlibris för 50:- mer istället. Då kom den efter någon vecka! Där finns bra beskrivningar av hur man virkar på kanter, kräftmaskor, samt monterar ihop stickade stycken, så nu har oddsen för att linnet ska bli klart någon gång faktiskt ökat lite.

Något som också behövs för att göra klart linnet är som sagt mer garn. Här är det vita papuanystanet jag handlade i Kilafors, tillsammans med ett superwashgarn som jag tänkte skulle få bli lättvättade barnsockor.

Ja, och så blev det lite ullgarn. Ett härva entrådigt, en härva tvåtrådigt, och två härvor fyrtrådigt. Blev sugen på att sticka grova vantar till vintern, därav det fyrtrådiga. De övriga nystanen bara halkade med...

Förutom till Kilafors så var jag även till Växbo lin och besökte deras fabriksförsäljning. Så lite, lite, lin bidde det också.


Vet inte rikrigt vad det ska bli av det, mer än att det kanske är dags också för mig att börja göra I-cordshalsband.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå, så du fick komma in på Kilafors! Vi har varit där ett par gånger, precis vid stängningsdax, eller på en stängd dag pga lokalt firande, eller stängt pga sjukdom.

Fina köp!
Hur mycket lingarn är det på konerna?

Kristina sa...

Vilka härliga garner. Hmm du måste ta med till nästa träff så vi andra får oja, klämma och känna lite.

Kattmamman sa...

Jag vill också klappa! Tittade på deras hemsida - många fina färger att frossa i och mycket billigt!