måndag, juli 24, 2006

Vad ska jag göra?

Jag behöver ett nytt stickprojekt. (Eller möjligen, med viss tvekan ett virkprojekt - men då måste jag nog skaffa bättre virknål och lämpligt garn först.)
Det finns så mycket jag vill göra, men just nu kommer jag förstås inte på något. Åker bort ett par dagar och vill kunna ta med mig, så vill komma på IDAG.

Det enda saker jag kommer på nu är:
* Pulsvärmare eller halvvantar i alpaca. Fast, det kräver så tunna stickor ju. Känner mig inte sugen på tunna stickor.

* Stora ylletumvantar som jag kan tova i maskin. Fast, jag vet inte hur man gör.

* Diamondsjalen. Men den ska jag ju vänta med.

* Fler sockar. Men till vem?

Hjälp mig!! Vad ska jag hitta på?

2 kommentarer:

A sa...

Du ska göra en matchande mössa!

http://heyjulie.blogspot.com/2006/06/basic-earflap-hat.html

Anonym sa...

Kommit på nåt?
Jag vet inte heller.
Vill ha nåt nytt till min långa bussresa. Har iofs några småprojekt att göra, kanske ska jag ta med mej en mixad påse och en omgång med blandade stickor? ;-)
Det rosa är nämligen nästan slut. Jag tror det knappt själv! I princip kanske 10-15 varv kvar innan pärlbården, och den vill jag inte göra i en buss.

Å så fick jag just en deliviery på RÖD alpacka! Gulle Stickorren!