onsdag, juli 12, 2006

Man kan ju alltid göra en väska...

Kattmamman tyckte jag förtjänade ett enklare stickprojekt efter linne-bedrövelsen. Det tyckte jag också. :-) I går plockade jag fram grova stickor, och grovt (och sticksigt) garn och började jag med det här:

Visst ser det skumt ut? Naturligtvis är detta INTE en konstig linnemodell. Detta är en väska. Eller, det ska bli en väska hoppas jag. Fliken där uppe är alltså locket som man viker över öppningen. Återstår nu bara att sticka handtag/axelrem och sedan ska den stoppas in i tvättmaskinen för filtning och krympning. Spännade!
Åh, vad skönt det var att sticka något som gick snabbt framåt, och där detaljerna inte är superviktiga för slutresultatet (jag menar, jag ska ju ändå misshandla den i tvätten sedan).
Skönt också att bara sticka på efter eget huvud, och inte behöva förstå hur någon annan har tänkt att jag ska göra!

Idag skulle vi egentligen ha åkt på utflykt, men eftersom utflyktssällskapet inte mådde bra så blev det inställt. Istället har jag använt dagen bla åt att plocka lite hemma i hobbyrummet och vardagsrummet. Försöker rensa och fixa till. Visst är det svårt att både skapa och hålla god ordning i ett hobbyrum? (Please, håll med!) Jag vill ju ha ALLT mitt hobbymaterial tillgängligt där, samtidigt som sambon vill detsamma med sina pryttlar (tyvärr varken stickar eller syr han, så det är helt andra saker som konkurrerar om utrymmet), och dessutom vill jag kunna lämna halvfärdiga projekt framme och då är det ju genast helkört med ordningen...

Nåja. Vardagsrummet är i alla fall riktigt trevligt nu. Känns så mycket bättre med färger som vi själva valt! Eftersom E tidigare var nyfiken på vad soffpaketet innehöll, så kan jag meddela att det BÅDE innehöll bubbelplast och denna soffa:

Soffbordet i furu har f.ö. varit mycket omtyckt, särskilt för sitt praktiska "gömma- skräp-utrymme" på underhyllan. Det har alltså tjänat väl i ett antal år, men nu står det faktiskt bara där tills det nya behagar komma.

3 kommentarer:

A sa...

Fint vardagsrum. Ful väska.

(Jag är alltid ärlig, som du vet!)

Fröken Fräken sa...

Hahaha, du har naturligtvis rätt!

Anonym sa...

Snygg soffa och väskan kommer att bli perfekt efter en tvätt eller två!