torsdag, juli 13, 2006

Hooked on a feeling

Nu mår jag bra. Jag har klippt mig. Jag har lånat en bok av en vän. Jag har andats lantluft. Jag har ätit goda saker. Jag har umgåtts med människor som jag tycker om. Och, jag har stickat klart min åttonde socka!!

Det sista paret blev faktiskt alldeles rätt storlek för mottagaren, och det är bara juli ännu. Jag hann alltså i god tid före vintern. Fantastiskt. Jag befarade att det skulle krävas några försök till innan jag prickade rätt. Nu ska jag bara anteckna noga hur jag gjort, så att jag kan göra fler i samma storlek om det skulle behövas framöver. Jag gillade för övrigt att sticka med det här raggsocksgarnet på härva från Grunnebo garn. Det är något tunnare och vassare än Raggi-garnet jag stickade mina första par i, och det här var lite lättare att hålla i på något sätt. Dessutom luktar det en aning ull.

Eftersom jag beklagat mig en hel del över mina bristande virkkunskaper har Nikka varit så gullig och lånat ut den här boken till mig idag:


Jag har inte hunnit titta så mycket i den ännu, men nog finns där ett och annat som ser intressant ut. Eftersom sockorna är klara, och jag inte har så mycket kvar på väsk-experimentet behöver jag ett nytt projekt. Kanhända blir det något virkat... Har dessutom fått ett sjalmönster av A, men måste nog skaffa garn som passar till ändamålet först. Och kanske några fler virknålar i olika storlekar. Tänk att det alltid finns något mer på önskelistan! ;-)

Inga kommentarer: