söndag, juli 30, 2006

Pågående projekt

En liten lista över vad jag håller på med, eller borde hålla på med, mest som påminnelse till mig själv:

* Sticka på vita, lurviga Rob roy-sjalen i aplaca/mohairgarnet.
* Virka fler små pluppar till de turkosa halvantarna, samt sy fast dem.
* Fästa knapp och fixa knapphål på den tovade väskan.
* Virka på den rosa akrylsjalen.

Och så sist, men inte minst:
* Bestämma mig för om jag ska använda det här zigzagstestet i alpaca till något, och i så fall vad.


Ja, att jag kommer repa upp just denna lapp är nog redan bestämt. Jag hade tänkt sticka en bit, maska av, sy ihop i zigzagskanterna med varandra och sedan använda röret som mittparti på en halvvante, men jag tror inte att mönstret kommer göra sig så bra "på tvären" som jag hade hoppats. Dessutom känns det synd att inte låta de zigzagiga kanterna synas.

Jag tyckte iaf att det var roligt att sticka detta, så något vill jag nog använda mönstret till. Vad tror ni om att ha det längst ut på ett par muddar tex? Eller kanske hela muddarna?

Sedan är frågan om stickstorleken är lagom? Jag tycker inte att hålen i de tre hålraderna syns nästan alls. Och är ränderna för smala? Blir det rörigt?

Åh. Varför är jag så dålig på att bestämma mig för saker!?

3 kommentarer:

Kattmamman sa...

Virka pluppar? Det låter avancerat, har aldrig testat, däremot har jag lärt mig att sticka muscher - ganska kul med lite extra struktur och gulligt är det också. Du är duktig du med alla dina projekt - det går ju i rasande fart det där.

Fröken Fräken sa...

Plupparna är otroligt o-avanverade. De ser inte ens ut som pluppar. :-) Du ska få se någpn gång!

Kristina sa...

Du har som jag svårt att besluta vilka projekt som ska startas. Jag brukar göra en avancerad dykning i stickkorg och böcker och så bara starta på något som ser lite klurigt ut, det funkar för mig.