fredag, juli 21, 2006

Röriga jag

Sticknick igår och jag hann med ett antal cm på turkost rör nummer två. Sedan beklagade jag mig för E: -"Kolla vilka tydliga ränder det blir där stickorna har mötts".
E, drog lite i mitt rör, ville att det skulle jämna ut sig. Sedan kollade hon lite närmare och sa: Du, det är ju inte så konstigt, när du har stickat två räta bredvid varandra här...
Nä, inte så konstigt nej. Meningen var ju att jag skulle sticka resårsticking 1rm, 1am.
Så jag hann repa upp några cm rörstickning också, innan jag gick hem! ;-)

Nåja. Ett rör är i alla fall klart. Med skarvränder och allt. Världens enklaste halvvante!

För övrigt är jag otroligt imponerad av Stickorren, och hennes Diamondsjal. Jag börjar känna pressen att försöka jag också. Fast, jag ska inte. Inte nu. Sen.

Nu ska jag strax ge mig iväg till min LYS på jakt efter lite Drops Alpaca innan prishöjningen!

2 kommentarer:

A sa...

Diamondsjalen måste man bli kompis med. jag blev ovän med den igår, tydligen, så idag har jag repat en massa. Åh så tråkigt. Undrar om vi kan bli kompisar igen. Kanske.

Jag är också imponerad av Stickorrens resultat. Jag skulle aldrig orkat med så tät stickning...

Kristina sa...

Jag var oxå ner till LYS och handlade Drops alpaca i tre blå nyanser.. funderar över en sjal i alpaca typ randigt. Lite knasigt men roligt.Tack för igår.