söndag, juli 09, 2006

Virkad spets och spetsig virknål

Jag har ännu inte gett upp på mitt linne. Nu håller jag på att virka en spets nedtill på linnet, för att förlänga det en aning. Det gick till min stora glädje lättare att virka där, än kring urringningen. Uppläggningsmaskorna var ju alltså betydligt jämnare i storlek.

Virknålen var dock en aning vass så nu har jag ont på vänster pekfinger igen. Vet inte hur andra gör när de virkar, men för mig är det det fingret som hamnar under arbetet som stöd. Nu har jag dock slipat av det allra värsta. Det var ju så dags, när fingret redan ömmar ordentligt.

Jag undrar just om jag någonsin kommer använda det här linnet. Men, om inte så har jag förhoppningsvis lärt mig något på vägen i alla fall...

4 kommentarer:

A sa...

Jag förstår verkligen inte hur du håller! Mitt vänstra pekfinger brukar peka rakt ut i luften när jag virkar!

A sa...

Förresten...

Dags för en bloggutmaning! Här!

Anonym sa...

Jag tror at jag också får ont i fingret av virkning. ;-)
Linnet blir jättefint! ( i min dröm skulle jag haft ditt "bruna" garn och sen rött till det. Men det är ju jag)

sofie sa...

Jättefin spetskant. Har du mönster till det du skulle vilja dela med dig?