torsdag, oktober 12, 2006

Dagens update

I går sydde jag mig en till stickpåse. Det går verkligen åt många påsar numera!


I denna påse bor just nu den här stickningen:


Garnet jag stickar halsduken i är ju Järbo struktur, med hälften bomull och hälften akryl. Det är jättemjukt och gosigt mot min ull-känsliga hals. Så härom dagen kunde jag inte låta bli att bunkra mer för 15:- /nystanet.


Idag har jag hunnit med ett par timmars skön stickning (mest på diagonalen) med underbar utsikt och trevligt sällskap. Nu tror jag minsann jag ska få till någon timme till framför tv:n. Inte illa!

2 kommentarer:

Kristina sa...

Hur gick träningen? Jag har startat ännu ett projekt. Hittade lite svart alpacka efter sommarens tokköp.. en mysig sjal till en vän som efter jul flyttar till nordligare breddgrader.

Anonym sa...

Samma garn i samma färger har jag precis köpt:-) Vad ska du göra av ditt blåa? Har lite idétorka så tips mottages tacksamt.