lördag, oktober 28, 2006

Fröken fräken är friiii!

Att ha 45 h:s arbetsvecka har en (1!) fördel: Man får ledigt på loven som kompensation för den inarbetade arbetstiden!

Alltså är jag ledig nu. Firade med stickcafé efter jobbet igår, och när jag kom hem hade sambon dammsugit och ställt dessa blommor på köksbordet.

På kvällen hann jag så här långt med vantarna innan jag stupade i säng.


Idag har jag sovit (älskar min Tempurmadrass), läst och varit allmänt onyttig. Nu tror jag jag ska ta en promenad fast termometern visar på 4 grader och jag helst skulle vara lika smal som katten så jag kunde göra som hon:


Ikväll har ska vi ha filmkväll med en kompis, och då hoppas jag kunna ta några varv på diagonalhalsduken!

5 kommentarer:

Kattmamman sa...

Dina vantar blir så fina! Grattis till din välförtjänta ledighet!

Kristina sa...

Åh vi har haft samma tempo idag. Jag har bott i soffan och i sängen. Bara varit. Så skönt. Du behöver verkligen veckan. Slöa så mycket du kan.

Anonym sa...

Jepp, nu firar vi looooov!

Stiliga blommor! Grattis!

Stickorren sa...

Dom är fina!! Tror jag skall "låna" mönstret nån gång. Vadå lov, vad är det för något?? Men det har varit en jättefin dag idag, har flyttat löv på tomten....dom är så guldgula och prassliga.

Inger sa...

Vilka härliga blommor!