lördag, oktober 21, 2006

Äntligen

Äntligen har jag bestämt mig, stickat provlapp, hitta lämpligt basmönster, samt därefter påbörjat min tvåfärgsstickning.


Det får bli ett par vantar. Tänker att det räcker att göra ett par enklare mönsterbårder någonstans mitt på för att testa det där med att sticka med två fäger. Är nämligen rädd att jag ger upp annars. Är det kul och går bra kan jag ju bara lägga till fler, och ev testa andra mönster.

För övrigt har jag sticksurfat lite idag. Kollat in Kiri-mönstret, eftersom det sagts mig att det inte ska vara så svårt. Lyckas tyda det, tror jag, men är ändå osäker på om jag ska våga testa. Ni som redan stickat den, vad har ni använt för garn?

Jag har också gluttat lite på Syfestivalens hemsida för att kolla vilka återförsäljare som kommer vara där. Eftersom festivalen faktiskt sammanfaller med min ledighet så kan jag åka dit i år. Spännande! Och faaaarligt skulle jag tro... Men, jag hoppas att E och M kan hjälpa till att hålla mig på jorden. ;-)

2 kommentarer:

Inger sa...

Det är mycket roligt att sticka medtvå färger,särskilt när mönstret går runt om.Syfestivalen är också ett måste,har inte missat en enda de senaste sex åren.Alltid med en massa kassar som sällskap med hem.Det får man vara beredd på.Eftersom väldigt få försäljare tar kort har det dem senaste gångerna funnits en mobil minuten inne i mässhallen.

Anonym sa...

Vi får gå i armkrok och hålla i varandra.

Den mobila bankomten finns inte i år, den är uppbokad på annat håll. Har jag hört. Vi får be om veckopeng i cash innan vi åker hemifrån. hehehe.