fredag, oktober 06, 2006

Fredag!

I helgen ska en god vän visa mig hur man stickar en halsduk på diagonalen, men i flera riktiningar, eller hur man nu ska säga. (Här kan ni tex se Ilsefins och Barbros varianter.) Jag behövde alltså ett lagom melerat, flammigt garn, eller självrandande garn. Ja, iaf ett garn som ändrar färg lite grand så att mönstret framträder.
Det hade jag i mitt förråd, men bara ullgarner och sockgarner av olika slag, och jag är så attans kli-känslig på halsen... Så jag var ju TVUNGEN att åka och köpa garn idag. Stackars mig. :-)

Det fick bli det här rost-röd-vita bomullsgarnet.

När jag nu ändå var på stan så gick jag in på hälsokostbutiken och handlade ett te jag länge velat testa. Hittade också intressanta rostade kikärter som jag genast provsmakade.

De var helt okej, och faktiskt smaksatta med lite vitlök upptäckte jag. Men, fortfarande är nog rostade sojabönor mina favoriter. Dock INTE de nya med löksmak. De är äckliga.

Nu ska datorn få vila för strax slår jag av den i och med vår "datorfria kväll" . Det funkar bättre än jag trodde, och jag uppskattar det mer än jag trodde. Det är som om det blir ett annat lugn här på fredagkvällarna numera.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å, var hittade du det där fina garnet? Det ser perfekt ut!

Yogite är gott. Sojabönor har jag nog inte ätit. Än.

Fredagskram, om jag hinner!

Stickorren sa...

Mycket synd om dig som var tvungen att köpa lite till garn :)
Datorfri kväll kanske inte är så dumt ibland.......

Anonym sa...

... och bara därför köpte vi rostade kikärtor igår. Ingen smaksättning alls, och hmmm, MJÖLIGT i smaken/konsistensen. De får nog användas i nåt recept med många andra ingredienser!

Laddad för i morgon nu då? Rätt stickor osv?