måndag, oktober 30, 2006

Måndag

Här är garnerna jag spelade till mig i går. Ett nystan tjockt spectra-garn, ett nystan silkegarn och så två färger Do redo-garn. Underbart!


I dag har jag haft en jätteskön eftermiddag. Goda vännen E kom hit och satt på min kökssoffa och gjorde perfekta ökningar. Trygg i hennes närhet vågade jag sätta igång med ett jätterör. Det krävdes ganska många stickbyten och ett otroligt maskräknande innan jag fick ordning på uppläggningen, men nu är jag igång!


På bilden syns också den diagonalstickade halsduken som jag maskade av i går. Nu återstår bara att fästa trådar och att försöka blocka/stryka till den lite.

Min hjärna har varit som klister idag, kunde absolut inte räkna till 140, och kunde inte göra pratbubblor i Paint shop pro osv. Jag hoppas att min sega hjärna bara är ett tecken på att jag varvat ner, och att det i så fall bara är välgörande...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hittade räkningarna, och jag hittade en brevlåda som inte var tömd för kvällen.
Jag hittade recepten och fick ut mina mediciner.
Men på Coop slog det slint, så jag åkte hem med 2 liter grapefruktsjuice och 6 potatisar typ.
Jag ska kämpa med sömntåget till 22, men skulle lätt somna nu. JÄTTETACK för mys och omsorg i eftermiddag. Synd på pratbubblorna, men de sitter nog som smäck i morgon! ;-)

Anonym sa...

Tjusig halsduk! Inte utan att jag börjar få lite habegär efter en sådan oxå :-))

Nu tänker jag överge dator för stickhörnan och ett avsnitt "City akuten". Jag blir bara arg av att försöka få till nåt blogg-liknande!

Inger sa...

Det är fler hjärnor som varit lite tröga idag,inte bara hjärnan förresten seg i hela kroppen när jag skulle gjort så mycket på min lediga dag.