söndag, oktober 29, 2006

Halloweenstickning

I kväll har jag varit på Halloweenstickning hemma hos Ullin. Hon hade tänt massor av ljus, eldade i öppna spisen och bjöd på nybakta scones. Hur mysigt som helst! Tack snälla Ullin för att jag fick komma. Jag har sett fram emot det hela veckan.

Vi hade också garnhasard och det är ju verkligen roligt! Ska fota mina nya bekantskaper (ja, garnnystan alltså) och visa dem i morgon. Men nu när hasarden är över kan jag visa lite som jag pysslat med här hemma i går och idag.

Testade att göra egna stickmarkörer, och det var ju inte alltför svårt. Ska göra några till mig själv också så småningom.
Ja, och så blev det en stickpåse också..

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ser man på, jag misstänkte ju att påsen var från din syhörna!

Det var kul igår. Lite bus och massor med godis!

Anonym sa...

Vilka fina markörer! Vad har du använt för "tråd" när du böjde till dem?

Jag har bara använt färdiga ringar och sedan böjt till örhängespinnar ... Det blir inte alls så här snyggt ;-))

Fröken Fräken sa...

Jag använde ngt som heter "smyckestråd" och som jag är jättenöjd med. Tyvärr minns jag inte var jag köpte den.. :-/

Kristina sa...

Jag är så glad att det var jag som vann de fina sakerna. Har redan flyttat in i påsen. Den har blivit förärad alpacka garn, svart som ska bli en sjal med veteax på.

Inger sa...

Såg inte påsen så väl under spelets gång,tyvärr.Färgerna tilltalar mig verkligen.

Anonym sa...

Ah, smyckestråd - det finns i pysselaffären Medmera har jag för mig :-)

Får försöka ta mig dit nån gång snart ...

Ullin sa...

TAck själv! Välkommen tillbaka det kommer att bli många brasor fram till vårkanten.